Felicitări! Tocmai ți-ai lansat afacerea și ești pe drumul spre succes. Ești pe cale să îți indeplinești visul, dar și să vii în ajutorul clienților cu produse de calitate.

Începera unei afaceri este foarte costisitoare, iar mulți antreprenori nu evaluează corect costurile de care se vor lovi în primele luni de activitate. Trebuie să construiesti o fundație solidă care să îți permită să te extinzi.

Pentru a te ajuta să-ți construiești un cashflow corespunzător, venim cu o listă de recomandări care te va ajuta să economiisești. Vei face economii semnificative, iar clienții tăi se vor bucura de o experiență inedită.

Tehnologia, aliatul tău.

Lumea devine din ce în ce mai digitală, așa că trebuie să găsești ce instrumente poți implementa pentru ca afacerea ta să econimisească timp și bani.

  1. Utilizează servicii cloud. Nu investi în echipe de dezvoltatori pentru a crea platforme de care ai nevoie. Utilizarea serviciilor cloud de la companii conscarate înseamnă mai puțin spașiu de stocare utilizat, formulare mai ușor de accesat, securitate ridicată pentru documentele importante. Google drive, spre exemplu, are în mare parte aceleași funcționalități ca un soft de birou scump, doar la o fracțiune de cost.
  2. Go Mobile – Majoritatea companiilor mari îți oferă mobilitate datorită aplicațiilor lansate. De la serviciii de facturare – SmartBill și până la aplicațiile bancare, BT Go, poți emite facturi și poți încasa, oriunde te-ai afla.
  3. Conectează-te pe rețelele de socializare. Rețelele social media nu doar îmbunătășesc relațiile B2B, dar le poți folosi ca pe un portofoliu. În general poți posta produsele tale gratuit pe rețelele de socializare, dar în cazul în care dorești să atragi audiențe noi, publicitatea online este extrem de ieftină. Rețelele sociale facilitează adaptarea abordării la diferite audiențe, unele dintre ele fiind din ce în ce mai greu de atins altfel.
  4. Crează-ți propriul Web Site – A nu avea un site de prezentare poate reduce dramatic expunerea afacerii tale. Există multe opțiuni prin care îți poți achiziționa singur un domeniu Rotld, dar poți crea un site web cu cunoștiinte zero despre programare. La început noi am folosit platforma Wix.
  5. Profită de AI. Tehnologiile de inteligență artificială au devenit extrem de accesibile publicului. Sisteme precum ChatGPT vă permit să creați un cont și să utilizați instrumentul gratuit. Desigur, există și o versiune plătită, dar versiunea gratuită este ceva pe care oricine îl poate folosi pentru a pune întrebări, a obține informații, a îmbunătăți conținutul și chiar a automatiza sarcini.

Alege o locație potrivită pentru tine.

Alegerea unei locații potrivite poate juca un rol esențial în dezvoltarea afacerii.

Iată câteva lucruri la care să te gândești când îți găsești locul:

  1. Publicul țintă. Află cine sunt clienții tăi și ce obiceiuri au. Aceste aspecte îi pot influența atunci când vor alege de unde să-și cumpere produsele. Înțelege particularitățile nișei de clienți și poziționează-te strategic.
  2. Dimensiunea și locația. Un spațiu în centrul orașului este mult mai scump decât unul aflat într-un cartier, suburbie. Încearcă să găsești un echilibru între poziționare și suprafața de care ai nevoie.
  3. Utilități. Informează-te de ultilitățile de care a inevoie înainde de a închiria sau de achiziționa un spațiu. Sunt unele cerințe specifice mai ales atunci când vorbim de utilaje de producție profesionale, ca de exemplu curentul trifazat. Tendința este de a produce sustenabil, așa că interesează-te daca poți monda panouri fotovoltaice sau pompe de căldură. În timp vei economisi.

Promovează-te prin produse imprimate.

Imprimarea și marketingul sunt esențiale pentru orice afacere, indiferent de dimensiune. Indiferent că deții deja o afacere sau vrei să îți deschizi una, investește și în materiale imprimate.

De unde poți obține materiale publicitare imprimate?

LA PRINT îți oferim o gamă variată de produse esențiale pentru afacerea ta. Te vom ajuta și cu designul materialelor publicitare sau doar cu imprimarea acestora.

  1. Cărți de vizită. Fiecare afacere, mare sau mică, are nevoie de cărți de vizită. Dacă abia începi cu primul tău set, nu trebuie să faci un salt mare. 100 de cărți de vizită personalizate încep de la puțin sub 40 LEI*! Această investiție mică vă va permite să vă prezentați serviciile tuturor celor pe care îi întâlniți. Dacă vă întrebați cum ați putea crea singur cărți de vizită de calitate, avem o mulțime de șabloane gratuite utile pe care le puteți modifica cu ușurință. Sunt acel ceva esenția oricărei afaceri. LA PRINT – CĂRȚI DE VIZITĂ
  2. Elemente de signalistică publicitară. Vizibilitatea este cheia unei afaceri de succes. Fie că vorbim de anunțarea unei deschideri, sau aprovizionarea cu stoc nou, elementele vizuale sunt deosebit de importante. Dacă ai nevoie de elemente de vizibilitate bannerele rămân în continuare cele mai ieftine metode de promovare.
  3. Etichetele personalizate. Produsul tău are nevoie de elemente de personalizare care să îl diferențieze și să ofere o experiență de cupărare clientului. LA PRINT te vom ajuta cu stickere de diferite dimensiuni decupate după preferințele tale.
  • perțurile pot fi modificate în orice moment fără notificare.

Angajează cu atenție.

Angajații reprezintă cea mai mare investiție la început de drum. Așa că încearcă să păstrezi în echipă doar oamenii serioși, dedicați muncii lor.

  1. Externalizează. Dacă anumite procese din producție pot fi externalizate poți lua în calcul acest aspect în primii ani ai afacerii tale.
  2. Cere ajutorul familiei și prietenilor. Poți cere ajutorul prietenilor sau familiei în anumite acțiuni importante ale afacerii tale. Apropiații te pot ajuta în diverse activități.
  3. Găsește oamei potriviți. Majoritatea companiilor mari solicită experiență la angajare. Poți alege proaspăt absolvenți și astfel vei economisi.

Profită de finanțările europone sau fonduri guvernamentale.

Guvernul stimulează deținerea de mici afaceri prin diferite linii de finanțare. Poți accesa fonduri tip Start Up – așa cum am pus bazele LA PRINT în 2017, sau dacă ai experiență poți solicita ajutoare minimis pentru dezvoltare.

Unele finanțări includ:

  1. Călătorii. Poți primi finanțare pentru a vizita afaceri de succes din Europa și nu numai. Te poți prezenta la târguri internaționale pentru a avea o mai bună viziune asupra mediului de afaceri din Europa.
  2. Echipamente. În funcție de afacerea ta există finanțări care incurajează achiziționarea de noi echipamente sau de imbunătățire a procesului de producție.
  3. Eficiență energetică. Poți plăti semnificativ mai puțin dacă pe hala de producție montezi panouri fotovoltaice sau un sistem de inmagazinare a energiei produse.

Acestea sunt doar câteva exemple de finanțare pe care le poți accesa. Discută înainte de a lua o decizie cu contabilul sau un consultant specializat.